
Вибіркова дисципліна «Інноваційні методи навчання зарубіжної літератури в ЗЗСО» призначена для підготовки фахівців за освітньо-професійною програмою «Англійська мова та зарубіжна література» спеціальності «Середня освіта» другого (магістерського) рівня вищої освіти. Цей освітній компонент постає важливою складовою професійної підготовки майбутніх фахівців – вчителів / викладачів англійської мови та зарубіжної літератури, оскільки дозволяє оволодіти новітніми методиками навчання зарубіжної літератури, забезпечуючи у такий спосіб професійну підготовку кваліфікованих, креативних та конкурентоспроможних спеціалістів у галузі загальної середньої освіти. Курс презентує інноваційні й інтерактивні методи, прийоми і технології, що можуть бути використані на уроках зарубіжної літератури. Йдеться насамперед про методи кооперативного навчання (робота в парах, робота в групах, коло ідей, акваріум, два – чотири – всі разом, ротаційні трійки); методи ейдетики (ейдос-конспект, піктограма, метод входження, метод фантастичної розповіді, колаж, скрапбукінг, лепбук, візуалізація тексту та біографії автора, ментальні карти); інноваційні методи активізації творчого потенціалу учнів (кроссенс, сенкан, інсерт, творчі продовження – приквел, сиквел, ремікс, спінофф, фанфіки, акровірші, каліграмми, смайли-піктограми); методи колективно-групового навчання (мікрофон, мозковий штурм, ажурна пилка, навчаючи – учусь, незакінчені речення, гронування, кола вена, дерево рішень, карусель, пошук істини, міркування від протилежного, діамантова діаграма, фішбоун); технології і методи ситуативного моделювання (імітаційні та рольові ігри – сторінка у соцмережах, листування, інтерв’ю, інсценізація); методи і технології опрацювання дискусійних питань (займи позицію, зміни позицію, шкала думок, дискусія, дебати). Окрім того, розкривається специфіка медіакомпетентності учня-читача та учителя зарубіжної літератури, апробуються методи і технології проектної діяльності (створення презентацій, постерів, буктрейлерів, хмаринок слів та сервіси для їхнього генерування). Апробуються ресурси різних видів мистецтва на уроках зарубіжної літератури у ЗЗСО (живопис, ілюстрації, музика, фільми фотографії, відеозаписи, віртуальні екскурсії в літературні музеї). Аргументується важливість створення мультимедійного контенту (комікси, відео, мультиплікації, анімації, комп’ютерна гра та сервіси для їхнього генерування). Насамкінець окреслюються технології використання штучного інтелекту на уроках зарубіжної літератури у ЗЗСО та сервіси для їхнього генерування. Дисципліна дозволяє сформувати у здобувачів методичну компетентність майбутнього вчителя зарубіжної літератури, знання, вміння і навички інноваційної комунікації з учнями